Ochrona Środowiska
Dofinansowanie prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Lipsk
Urząd Miejski w Lipsku informuje, iż jest w trakcie przygotowywania wniosku o dotację ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, z udziałem środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego „Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne – część III: Usuwanie wyrobów zawierających azbest”.
Wysokość dotacji WFOŚiGW w Białymstoku może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych.
Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania z zakresu demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest zgłoszone i ujęte w inwentaryzacji wyrobów zwierających azbest z terenu gminy Lipsk.
Finansowane będą koszty związane z:
- demontażem pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest,
- transportem odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,
- unieszkodliwianiem poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
UWAGA: Nie będą finansowane koszty związane z zakupem i wykonaniem nowego pokrycia dachowego. Środki na ten cel musi posiadać właściciel obiektu.
Wysokość dotacji WFOŚiGW w Białymstoku może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych.
Dofinansowanie nie obejmuje podmiotów, które we własnym zakresie zleciły demontaż, transport i/lub przekazały do unieszkodliwienia wyroby zawierające azbest.
O dofinansowanie do WFOŚiGW mogą wystąpić jednostki samorządu terytorialnego na usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów, których właścicielami są jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
Wnioski wg załączonego wzoru należy składać w terminie od 17 września do 15 października 2012 r. w Urzędzie Miejskim w Lipsku, pok. nr 17.
Wszelkich informacji udziela p. Anna Czarnecka – Orpik, tel. (87) 64 22 703, e – mail:
Na podstawie złożonych wniosków zostanie oszacowany zakres i koszt prac, a sam wniosek gmina Lipsk złoży do 15.12.2012 r.
Granicznym terminem zakończenia zadania ustalonym przez WFOŚiGW w Białymstoku jest 31.10.2013 r, co oznacza, że do tego terminu prace związane usuwaniem eternitu muszą być zakończone.
Pliki do pobrania:
Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk
Tel.: 87 64 22 700
Fax: 87 64 22 705
e-mail: gmina@um.lipsk.wrotapodlasia.pl
Skrytka ePUAP:
/UMLipsk/skrytka
Adres do e-Doręczeń:
AE:PL-77158-60709-VRIEI-27
Strona www: https://www.lipsk.pl/
Godziny pracy:
poniedziałek-czwartek: 7.15 - 15.15
piątek: 7.30 - 15.30
Dane do faktur
Nabywca:
Gmina Lipsk
ul. Żłobikowskiego 4/2
16-315 Lipsk
NIP: 846 – 15 – 97 – 158
Odbiorca:
Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2
16-315 Lipsk
Konto bankowe
BS SUWAŁKI o/LIPSK
PL 46 9359 0002 0100 0143 2011 0001
Lokalizacja Urzędu Miejskiego w Lipsku: