
Wydłużenie terminu składania wniosków
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Robert Telus poinformował o wydłużeniu terminu składania wniosków przez rolników w aplikacji suszowej, jak również przez komisje szacujące szkody do 30 października 2023 r. (było do 15 października 2023 r.).
Przypominamy, że podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę jest indywidualne złożenie wniosku przez poszkodowanego producenta rolnego za pośrednictwem aplikacji suszowej – dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://aplikacje.gov.pl/app/susza/.
Nie jest wystarczające złożenie wniosku o oszacowanie strat jedynie do gminy!
Aby złożyć wniosek przez aplikację trzeba mieć założony profil zaufany (który po założeniu można potwierdzić w Biurze powiatowym ARiMR lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej) oraz mieć przygotowane:
- numer identyfikacyjny, nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
- login i hasło do aplikacji eWniosek w celu zaimportowania danych dotyczących działek rolnych zgłoszonych do dopłat bezpośrednich,
- skan polisy ubezpieczenia ‒ co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych uprawianych w plonie głównym, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych ‒ od ryzyka suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi lub huraganu w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarczych, jeżeli producent rolny chce skorzystać z formy pomocy w pełnych wysokościach,
- dokumentację fotograficzną szkód, spowodowanych wystąpieniem suszy, potwierdzającą ich zakres (dokumentacja jest opcjonalna, tj. dopuszcza się złożenie wniosku bez dokumentacji fotograficznej).
Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2, 16 – 315 Lipsk
Tel.: 87 64 22 700
Fax: 87 64 22 705
e-mail: gmina@um.lipsk.wrotapodlasia.pl
Skrytka ePUAP:
/UMLipsk/skrytka
Adres do e-Doręczeń:
AE:PL-77158-60709-VRIEI-27
Strona www: https://www.lipsk.pl/
Godziny pracy:
poniedziałek-czwartek: 7.15 - 15.15
piątek: 7.30 - 15.30
Dane do faktur
Nabywca:
Gmina Lipsk
ul. Żłobikowskiego 4/2
16-315 Lipsk
NIP: 846 – 15 – 97 – 158
Odbiorca:
Urząd Miejski w Lipsku
ul. Żłobikowskiego 4/2
16-315 Lipsk
Konto bankowe
BS SUWAŁKI o/LIPSK
PL 46 9359 0002 0100 0143 2011 0001
Lokalizacja Urzędu Miejskiego w Lipsku: