Mieszkańcy Gminy Lipsk,
Urząd Miejski w Lipsku informuje, że od lipca bieżącego roku rozpoczną się kontrole w zakresie przestrzegania przez mieszkańców zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych. Główną przyczyną podjęcia powyższych działań są zgłaszane przez firmę odbierającą odpady przypadki niewłaściwej bądź niepełnej segregacji odpadów w gospodarstwach domowych. Firmy odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Lipsk są zobowiązane każdorazowo do kontroli zawartości pojemników i worków w celu określenia prawidłowości segregowania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, odbierający odpady zobligowany jest do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałym fakcie Urząd Miejski w Lipsku.
Podkreślić należy, że prawidłowa segregacja odpadów wpływa na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych (niesegregowanych), które są najdroższe, a to przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie ponoszonych przez gminę kosztów. Nieprzestrzeganie przez mieszkańców Gminy zasad segregacji zwiększa ilość odpadów zmieszanych oraz zwiększa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. W sytuacji, w której wpływy z opłaty za gospodarowanie odpadami nie pozwolą na sfinansowanie ustawowo określonych kosztów, konieczna będzie podwyżka stawek opłat.
Ponadto, w sytuacji powtarzających się nieprawidłowości tj. dwukrotnego naruszenia zasad segregacji na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości zostanie obciążony opłatą, jak za odpady zmieszane (niesegregowane), czyli 34 zł od osoby lub 170 zł od gospodarstwa domowego 6-osobowego i większego.
W związku z powyższym, aby uniknąć wyższej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mieszkańcy Gminy Lipsk, którzy zadeklarowali, że będą segregować odpady, a tego nie robią, powinni niezwłocznie dostosować się do obowiązku selektywnego zbierania odpadów